Czy bieganie jest dla każdego?

biegi

Obecnie panuje moda na bieganie.
Marzymy o pięknej wysportowanej sylwetce.
Przeglądamy kolorowe magazyny i porównujemy się do znanych aktorów, prezenterów, czy modelek. Niestety wymarzonej sylwetki  nie zdobędziemy tylko dzięki diecie.

Musimy znaleźć sport, który nas porwie i będzie wykonywany  z przyjemnością!

Wydawałoby się, że jednym z najprostszych sportów i nie wymagającym dużego nakładu finansowego jest bieganie. Koniecznie należy wyposażyć się tylko w odpowiednie obuwie.

Ale czy bieganie jest dla każdego?

Mówi się, że sport to zdrowie, ale w przypadku niektórych osób  bieganie jest odradzane. Lekarze odradzają joggingu osobą otyłym. Ze względu na dużą masę ciała nogi doznają zbyt dużego obciążenia, przez co można nadwyrężyć stawy skokowe, a w gorszym przypadku kości. Pamiętaj, że nie musisz zaczynać od sprintu, zacznij od chodzenia, a gdy będziesz czuł się na siłach rozpocznij wolny trucht.

Bieganie nie jest wskazane dla osób z chorobami serca, problemem z kręgosłupem, cukrzycą, nadciśnieniem, chorobą niedokrwienna czy niewydolność. Osoby z chorobą stawów kolanowych i nadciśnieniem powinny zrezygnować z joggingu.

Bieganie to wyjątkowa forma aktywności. W szczególności jogging na świeżym powietrzu dotlenia nasz mózg i cały organizm. Osoby, cierpiące na bóle głowy i migreny potwierdzają, że regularne bieganie wyleczyło ich z tych dolegliwości. Jogging doskonale wpływa nie tylko na nasze zdrowie fizyczne ale i psychiczne. Podczas biegania można przemyśleć wiele spraw, oderwać się od zmartwień, posłuchać ulubionej muzyki.

Biegać mogą nie tylko młode i wysportowane osoby. Bieganie jest przeznaczone dla osób w różnym wieku. Z czasem gdy będziemy systematyczni pojawi się lepsza kondycja i dłuższe dystanse. Jogging stanie się przyjemnością, a nie obowiązkiem.

Dużym błędem początkujących biegaczy jest chęć pokonania jak najdłuższych dystansów i zbyt szybkie bieganie. Może to doprowadzić do kontuzji i wykluczenia z aktywności fizycznej przez długi czas.

Przed każdym ćwiczeniem czy bieganiem należy wykonać porządną 10 minutową rozgrzewkę. Przygotujmy mięśnie do intensywnej aktywności fizycznej. Bardzo ważne aby po treningu rozciągnąć rozgrzane mięśnie. Stretching uelastyczni mięśnie i je rozciągnie. Uchroni to nas przed nadwyrężeniami czy skurczami. Regularne rozciąganie zmniejsza ból mięśni, który często dotyka początkujących biegaczy.

Zanim zaczniesz swoją przygodę z bieganiem upewnij się, że ta dyscyplina jest właśnie dla Ciebie. Jeśli masz wątpliwości – koniecznie skonsultuj to z lekarzem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *