Negatywny wpływ jedzenia mięsa na organizm człowieka

meat-eaters-versus-vegetarians

Na stołach wielu rodzin każdego dnia, na każdy posiłek pojawiają się różne rodzaje mięs. Na śniadanie kanapka z wędliną, na obiad kotlety, a na kolacje co nam wpadnie w ręce.

Kiedy jadę do domu rodzinnego mama przygotowuje specjalnie dla mnie kotlety, gołąbki, piecze różne mięsa. Taka już jest tradycyjna polska kuchnia.

Jednak jak już pisałam wcześniej osobiście unikam mięsa i nie tylko ze względów humanitarnych ale po prostu przestało mi smakować. Być może po przeczytaniu tego artykułu również Wam przestanie smakować:)

Naukowcy z całego świata przedstawiają dowody na temat zabójczego wpływu mięsa na nasz organizm. I nie przesadzam z tym zabójstwem…

food-dangerous-fork-knife-plate-skull-cross-bones-35013988

Jedząc mięso każdego dnia narażamy się na większe ryzyko zachorowań na serce, czy nowotwory. Do najbardziej niebezpiecznych mięs dla naszego organizmu należy mięso czerwone i mięsa przetworzone, czyli wszystkie wędliny, parówki, boczek… Statystyki potwierdzają, że jedzenie wieprzowiny i wołowiny jest przyczyną chorób miażdżycowych, metabolicznych oraz nowotworów. Spożywający porcję czerwonego mięsa raz dziennie dwukrotnie częściej zapadają na reumatoidalne zapalenie stawów, wzrasta u nich ryzyko cukrzycy.

Ostanie badania wykazały, że mięso czerwone (wołowina, wieprzowina, jagnięcina) zawiera w sobie bardzo groźny związek, a konkretnie kwas sialowy Neu5Gc.  Pełni on ważną funkcję dla organizmu zwierząt, u człowieka natomiast nie występuje. Cząstki kwasu przenikają do ciała człowieka, wbudowują się w tkanki i przenikają do krwi. Badający wiążą to z częstszymi zachorowaniami ludzi na nowotwory.

Aby to sprawdzić przeprowadzono badania na myszach. Zmodyfikowane genetycznie myszy nie produkowały kwasu sialowego, podawano go im w jedzeniu. Ostatecznie  doszło u nich do rozwoju zapalenia ogólnoustrojowego.  Wykazano również wielokrotny wzrost zachorowań na raka.

Naukowcy zapewniają, że obniżanie spożywania mięsa do 200 g tygodniowo spowoduje, że nasz organizm zacznie prawidłowo funkcjonować.

Odstawienie mięsa wiąże się również ze spadkiem wagi. Jeśli próbowałaś bezskutecznie schudną polecam zminimalizowanie spożywania mięsa do raz w tygodniu. Efekty będą bardzo szynko widoczne.

Pamiętaj, żeby do diety bezmięsnej wprowadzić produkty zastępcze:

– rośliny strączkowe: fasola, groch, soczewica, ciecierzyca, zielony groszek, fasolka mung, bób,

– quinoa, tofu,

– pestki, orzechy: pestki słonecznika, nasiona dyni, nasiona sezamu, orzechy włoskie, laskowe, nerkowce, orzechy brazylijskie, nasiona lnu itd.

Czy zatem powinniśmy zaprzestać jedzenia mięsa? to właśnie mięso dostarcza nam pełnowartościowego, zawierającego wszystkie niezbędne aminokwasy, białka i witaminy z grupy B. Jest niezwykle bogatym źródłem żelaza i cynku.

Niektórzy od zawsze są mięsożercami i ani myślą o zrezygnowania z mięsa. Znajdźmy więc złoty środek, jedzmy z umiarem i rozsądnie. Ograniczaj stopniowo, poczytaj więcej o zdrowym odżywianiu. Małymi krokami do celu!

W końcu życie mamy tylko jedno, zadbajmy o to, żeby było piękne i szczęśliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *