Skuteczne sposoby na podjadanie

junk-food-vs-healthy-food-for-kid

Podjadanie jest największym wrogiem dla naszej figury. Chodzisz na siłownie, uprawiasz sporty, jesz zdrowe posiłki, jednak kiedy stajesz przed lustrem widzisz, że do upragnionej sylwetki jeszcze dużo brakuje. To właśnie te niezdrowe przekąski są odpowiedzialne za skoki wagi, odstający brzuszek, nadwagę, czy nawet niezdrowy wygląd skóry.

Jak uchronić się od podjadania:

– jedz minimum 4 posiłki dziennie:

Staraj się jeść o tych samych godzinach, co 3-4 godziny. Jedz częściej ale mniejsze porcje. Posiłki powinny być pożywne i wartościowe. Jedz więcej warzyw, ryb. Niestety w dzisiejszych czasach najlepiej unikać mięs i wędlin. Dawno minęły już czasy prawdziwych wędlin, najczęściej na rynku znajdziesz produkt wędlinopodobny. Osobiście nie jestem wegetarianką, staram się tylko nie jeść mięsa i wędlin. Po miesiącu bezmięsnej diety waga spadła o 2 kilo bez większego wysiłku.

– nigdy nie trzymaj niezdrowych przekąsek w domu:

Oczywiste jest, że jeśli w szafce leży paczka ciastek to w momencie głodu zostanie pochłonięta. Jeśli lubisz pochrupać, dobrze jeśli zaopatrzysz się w migdały lub orzechy – świeże! Słodycze zastąp owocami, świeżymi lub suszonymi. Staram się nie trzymać w domu chipsów, ciastek, batonów i innych śmieciowych zapychaczy. Za to zawsze mam paczkę migdałów i jakieś owoce.

07f836ade50054d35eb3bf55eb3620ed

– nie chodź na zakupy głodna:

Jesz oczami. W chwili głodu te wszystkie kolorowe produkty tylko się proszą, żeby je zjeść. Nie dość, że ulegniesz pokusie i zapewne zjesz coś bardzo niezdrowego to jeszcze narazisz się na niepotrzebne wydatki.  Zapewniam Cię, że tuż po zjedzeniu czegoś kalorycznego, będą cię męczyć wyrzuty sumienia. W momencie gdy jesteś w sklepie i czujesz się głodna powtarzaj sobie jak ten przysłowiowy „pączek” jest tłusty, niezdrowy i jak fatalnie wpłynie na twoją figurę.

– nie podjadaj przy komputerze:

Nie jedz oglądając film, czytając gazetę, przeglądając internet.  Nie powinno się również zjadać kanapki w pośpiechu na ulicy. Spożywając posiłek w biegu powodujesz, że twój mózg nie rejestruje sytości, jest zajęty pracą i innymi rozrywkami. Przez to szybko mamy ochotę na kolejną przekąskę.

podjadanie-300x210

– staraj się unikać cukru:

Ponieważ nasz organizm będzie domagał się go jeszcze więcej. Desery, słodzone kawy i herbaty zostaw na specjalne okazje. Przekonasz się, że kawałek ciasta z kawą latte będzie jeszcze smaczniejszy jeśli pozwolisz sobie na nie raz lub dwa razy w miesiącu.

– pij więcej wody:

Woda to źródło życia i powinnaś pić jej około 2 litry dziennie. Najlepiej pij wodę niegazowaną. Woda nie zawiera kalorii, wypełnia żołądek i pozwala przetrwać od posiłku do posiłku.

Przedstawiłam tu większość metod, które sama stosuje i mam nadzieję, że komuś te rady będą przydatne. Jeśli macie inne sposoby na podjadanie bardzo chętnie o nich poczytam w komentarzach.

zdrowe-przekąski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *